
La calor i l’estiu són sinònims de temporada de piscina! Com cada any molts infants gaudeixen d’estones de banys refrescants plens de diversió, beneficis pel desenvolupament i activitat física.
Avui et volem recordar algunes de les mesures de seguretat essencials a l’hora de banyar-te a la piscina.
Pren nota!
- No perdem de vista als més menuts. Els infants han d’estar vigilats en tot moment per un adult, i aquest ha d’evitar qualsevol distracció com ara un telèfon mòbil. Encara que a la piscina hi hagi socorrista no has d’abaixar la guàrdia. Una bona manera de vigilar als petits és participant en els seus jocs.
- Sortir de l’aigua cada mitja hora. Més o menys cada mitja hora és important que sortim de l’aigua per hidratar-nos, descansar i per tornar a aplicar protecció solar. És bon moment per jugar a jocs tranquils fora de l’aigua però vigilant l’exposició al sol.
- Si els nens o nenes no saben nedar, és important preparar els braçals o les bombolles. Si l’infant no sap nedar, cal equipar-lo amb algun dispositiu de flotabilitat que li generi confiança. Però és molt important ensenyar nedar als nens i nenes com més aviat millor.
- Vigilar que les criatures no accedeixin soles a la piscina. Cap nen/a pot accedir a les piscines sense un adult.
- Atenció amb les corredisses i les empentes. S’ha d’evitar córrer pels voltants de les piscines i no es pot jugar a donar-se empentes o tirar-se de manera perillosa en zones de poca profunditat. S’han de respectar les normes de seguretat de cada piscina.
- Vigila amb les piscines inflables. No és recomanable que els nens petits de 0 a 6 anys es banyin amb piscines inflables, aquestes no garanteixen unes bones condicions higièniques i de seguretat.
- Porta sempre ulleres de natació i xancletes. SI vols evitar fongs, les xancletes són un complement imprescindible! I per protegir els ulls quan bussegem calen unes ulleres de natació.
- Passa per la dutxa! Tant abans de banyar-te com en acabar cal passar per la dutxa. Si vols evitar fongs i problemes de pell és important treure el cloro de la piscina amb una dutxa i tot seguit posar-te crema hidratant i canviar-te el banyador per un de sec o per roba interior.
- No et tiris de cop dins de l’aigua. Cal vigilar amb els canvis de temperatura. Entra dins de la piscina a poc a poc perquè el cos s’acostumi al canvi. Has de tenir més precaució els dies més calorosos i després de prendre el sol. Després de menjar cal esperar-se un temps prudencial d’entre 1 i 3 hores, sempre en funció del que s’hagi menjat.
- Actuar ràpidament i serenament en cas d’emergència. Tingués un mòbil sempre a mà i si l’infant té problemes dins de l’aigua s’han de fer les actuacions necessàries per ajudar-lo, en cas que faci falta s’ha de trucar al 112.
Segueix aquestes mesures de seguretat i gaudeix d’una bona jornada de piscina en família i amics!